A Füzesabonyi Teleki Blanka Általános Iskoláért és Tanulóiért Közhasznú Alapítvány

Számlaszáma: 6190002613100007

Adószáma: 18583672-1–10

2014. november 29., szombat

TÉLAPÓ 2014
Szívünk rég ide vár,

Télapó, gyere már!

Jöjj el, éljen a tél!

Tőled senki se fél.




Halkan reccsen az ág,

Öltöztesd fel a fát!

Hulljon rá pihehó,

Szánkón siklani jó!






Évi és Peti vár,

Télepó, gyere már!

Nyíljon már ki a zsák:

Alma, szép aranyág.





Szívünk rég ide vár,

Télepó, gyere már!

Jöjj el, éljen a tél!

Tőled senki se fél.




"ÉN IS A TELEKIBE JÁRTAM...."
7.rész

GREGUS TAMÁS

Gregus Tamás, informatikatanár MA és pedagógiai értékelés és mérés tanára szakos hallgató vagyok. Az alábbiakban a tudományos munkámat mutatom be.
1997-től 2005-ig a Teleki Blanka Általános Iskolába jártam. Az itt eltöltött évek jó alapot adtak, amire építkezni tudtam későbbi tanulmányaim és munkáim során. Ezt követően 2009-ig a Remenyik Zsigmond Gimnáziumban tanultam. A TELC angol középfokú nyelvvizsgámat még a gimnáziumi évek alatt szereztem meg.
2009 szeptemberében kezdtem az Eszterházy Károly Főiskolán programtervező informatikus BSc nappali tagozatos hallgatóként.
A Videó felvételek elemzésére épített statisztikai felmérés című Tudományos Diákköri Konferenciára készült (TDK) dolgozatomban egy látványos képfeldolgozó programot fejlesztettem, melynek egy képsorozatot adva képes volt egy megjelölt alakzat esetében a következő képeken történő vándorlásának nyomkövetésére.  A 2010-ben tartott intézeti házi konferencián 1. helyezést értem el ezzel a munkával. A 2011-es Országos Tudományos Diákköri Konferencián (OTDK) is ezzel vettem részt.
 A köztársasági ösztöndíjat ezt követően 2011-ben megkaptam, melyet még 2012-ben és 2013-ban is elnyertem.
    KÖZTÁRSASÁGI ÖSZTÖNDÍJ


     KÖZTÁRSASÁGI ÖSZTÖNDÍJ
2011-ben az EKF Kutatók Éjszakáján demonstrátori tevékenységet végeztem. Itt Magyar Péter hallgatóval egy tankot láttunk el Arduino mikrokontrolleres vezérléssel, valamint ultrahangszenzorokkal, hogy képes legyen navigálni az érdeklődők között, anélkül, hogy nekik menne. Ezen kívül egy ultrahangszenzorral és szervo motorral működő radart is építettünk.
2012-ben az EKF nyílt napján segítettem, amelyen a Neumann János Gimnázium végzős diákjai vettek részt. Magyar Péterrel és Szabó Róberttel együtt mutattuk be az akkoriban létrehozott saját tankját, valamint LEGO robotokat is programoztunk, illetve segítettünk a diákoknak programozni őket.
2012-ben ezt követően részt vettem az Abacus Alapítvány kutatási pályázatán, melynek keretében a Blender modellező programról és a Unity játékmotorról írtam egy dokumentációt. Erről a 2012-es TDK házi konferencia után előadást tartottam.
Részt vettem a 2012 tavaszán tartott intézeti házi TDK konferencián, ahol a Tanítható multifunkciós kesztyű szoftver és hardver fejlesztése témát mutattam be. Itt egy „okos” kesztyű ötletét mondtam el, melyet egy többcélú, a mindennapokat segítő eszközként fejlesztettem. Ezzel a munkámmal 2. helyezést értem el a házi TDK-n.

Még ugyanebben az évben fejeztem be a Körökre osztott táblás játékok modellezése című szakdolgozatot, melyben írtam egyrészt arról, hogy milyen lehetőségek vannak a játék (és szimulációs) világban, valamint az Abacus pályázathoz írt Blender és Unity rendszerek leírását bővítettem ki, integráltam a szakdolgozatomhoz és kifejtettem, hogyan is kellene egy mesterséges intelligenciát tartalmazó játékot ebben a rendszerben megvalósítani.
2012 nyarán kaptam meg a kiváló minősítésű diplomát, majd 2012 szeptemberétől elkezdtem az informatikatanár MA mesterképzést szintén nappali tagozaton, pedagógiai értékelés és mérés tanára szakkal kiegészítve.


2012 szeptemberében felügyelőként vettem részt a Kutatók Éjszakáján, az intézetben lévő „játékteremben” a rendezvény alatt segítettem a diákoknak a játékok programozásában, illetve felügyeltem a géptermi eszközökre.
2012 őszén újra demonstrátorként voltam jelen egy Neumann János Gimnázium végzős gimnazistáinak tartott nyílt napon, ahol a kesztyűt mutattam be az ott résztvevőknek.
Ettől az időszaktól kezdve jelenleg is a TÁMOP-4.2.2.A-11/1/KONV-2012-0016. sz. pályázatban kutatási asszisztensi feladatokat látok el Tajti Tamással. A munka során a http://agria-innoregio.org/ weboldalt hoztuk létre, melyre az Agria-Innorégió Tudáscentrum dolgozói tudják a kutatási anyagokat feltölteni, megosztani egymás között. Ezen túlmenően létrehoztuk a http://sustainable.ektf.hu/ konferencia weboldalt, mely a TÁMOP pályázat záró konferenciájának ad otthont.
Ezzel közel egy időben, 2012 őszén részt vettem az őszi házi TDK konferencián Magyar Péterrel társszerzőként, ahol a RoboLOGO projekt: Egy oktatási célú mobil robot koncepciója cím dolgozattal vettünk részt. A munkánk abból az alapproblémából indult ki, hogy az informatika módszertana kezd elavulni és már a régi informatikai eszközök nem motiválják kellőképpen a diákokat. Ennek következtében a már létező és a magyar közoktatásban igen elterjedt LOGO nyelvet szerettük volna „megújítani”, új dimenziókba helyezni. Létrehoztunk egy rajzoló robotot, mely a Comenius és Imagine LOGO környezetek teknősének felel meg, csupán fizikai testet öltve. Kifejlesztettünk egy asztali alkalmazást, mely ezt a két említett környezetet újítja fel. Hasznos tulajdonságokkal bővíti, ezen kívül a robotra való feltöltés lehetősége is megjelenik. Így a LOGO nyelven megírt programot a robot egy papírlapon tudja végrehajtani. Írtunk hozzá egy okostelefonos Android platformra írt alkalmazást, mellyel szintén lehetőségünk van irányítani a robotot. Azonos képességekkel rendelkezik, mint az asztali alkalmazás, azon túl, hogy egyszerű alakzatokat is képes a diák választani és felparaméterezni a segítségével. Ezzel a témával 1. helyezést értünk el a házi konferencián. 2013 áprilisában Magyar Péterrel részt vettünk az OTDK-n, ahol ezzel a témával 1. helyezést értünk el.

    

    RAJZOLÓ ROBOT

    QUADROCOPTER

   KUTATÓK ÉJSZAKÁJA
Nem sokkal később, 2012 őszén az INFO Éra 2012 konferencián Zamárdiban, ahol az „Így robotolunk mi Egerben” című előadást tartottuk meg, melyen a robotika labor életét bemutató képeket, videókat, információkat mutattuk be a jelenlévő tanárok előtt. Ezen kívül részt vettünk az INFODIDACT 2012 konferencián is.
2012 végén a kassai 3rd IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications konferenciára írtunk Magyar Péterrel két cikket. A „Possibilities of a multi-functional human-computer interaction in everyday life” cikkben első szerző voltam, melyben a kesztyűről és a felhasználási lehetőségekről írtam. A másik, ,,Human-robot interaction: Importance, opportunities, and educational responsibility in this regard” című cikkben pedig Magyar Péterrel társszerzőként vettem részt. Ez a cikk a RoboLOGO projektünket mutatta be. A cikkeinket a konferenciakötetben megjelentették.
2013 februárjától oktatási tevékenységben veszek részt a Matematikai és Informatikai Intézetben. 2012/2013 2. félévében két Haladó információtechnológiai ismeretek és egy Algoritmizálási alapismeretek gyakorlati kurzust tartottam. Az előbbi tárgy prezentációkészítésről és táblázatkezelésről szól, utóbbi pedig az algoritmikus gondolkodásra és a problémák részekre bontására tanítja meg a hallgatókat. Ezt követően 2013/2014 1. félévében egy Magasszintű programozási nyelvek I. gyakorlati kurzust tartottam, ahol az algoritmizálást C# programozási nyelv segítségével végzik a hallgatók. Majd 2013/2014 2. félévében néhány Introduction to Robotics óra megtartásában segítettem Magyar Péternek, melyet brazil hallgatóknak tartottunk, angol nyelven. Tartottam néhány órát a Grafikus rendszerek gyakorlati kurzusban is. Itt a Blender és Unity rendszerek közös használatáról volt szó. Emellett két Haladó információtechnológiai ismeretek, és egy Magasszintű programozási nyelvek I. gyakorlati kurzusokat tartottam.
2013 tavaszától a TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0014. sz. pályázatban kutató hallgatói szerepet töltök be a „Future RFID. Az RFID/NFC technológia továbbfejlesztési lehetőségei az "Internet of Things" koncepciói mentén” című projektben. Azóta létrejött az IoT Kutatóintézet, melyben az itt elkezdett munkát kutatóintézeti keretek között tudjuk folytatni. Én az R7-es munkacsoport tagja vagyok, mely a hibrid technológiák nevet viseli. Itt azzal kapcsolatban végzünk kutatásokat, hogy a rádiófrekvenciás azonosítási rendszereket milyen más technológiákkal használják együtt és új megoldásokat hozunk létre a témában.
Valamilyen szinten ehhez a projekthez tartozik az IttOtT projekt, amely egy kereskedelmi célokra szánt beléptető és nyilvántartó rendszer lesz. Magyar Péterrel a konkrét beléptető oldalt valósítjuk meg, mely egy Raspberry Pi számítógéppel működik, amely beengedi és kiengedi az embereket és adatokat szinkronizál egy távoli szerver felé.
Még ugyanebben az évben részt vettem „Az esélyegyenlőséget szolgáló info-kommunikációs technológiák” tanfolyamon a Líceumban, ahol a vak és gyengénlátó, illetve mozgásképtelen embereket segítő informatikai megoldásokról hallhattam, illetve egy weboldalt kellett létrehozni, mely színösszeállításban, illetve a rajta lévő tartalmakban minél inkább akadálymentes és szabványnak megfelelő. (videófeliratozás, hangoskönyv szerkesztés, akadálymentes weblapfejlesztés)
Ezt követően részt vettem a TÁMOP-4.2.2.A-11/1/KONV-2012-0016. sz. pályázat keretein belül az ArcGIS Desktop I: Bevezetés az ArcGIS-be, ArcGIS Desktop II: Eszközök és funkcionalitás, ArcGIS Spatial, 3D és Geostatistical Analyst című tanfolyamokon. Itt az ArcGIS térinformatikai szoftver működésébe és használatába nyerhettem betekintést.
2013 nyarán részt vettem a Múzeumok Éjszakáján demonstrátorként, ahol a Robotika laborról tartottunk előadást, illetve a RoboLOGO projektet mutattuk be a Líceumban.
2013 nyarán továbbá részt vettem az ArcGIS for Server: GIS adatok megosztása a weben című tanfolyamon. Itt az ArcGIS további lehetőségeit ismerhettem meg.
2013 szeptemberében az EKF Kutatók Éjszakáján demonstrátori tevékenységet folytattam. A kesztyűt továbbfejlesztettem. Továbbá egy faltörő játékot is módosítottam, amit ezzel a kesztyűvel lehetett játszani.
2013 őszén voltunk a Mlinkó István Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Kollégium által szervezett Kutatók Éjszakája Nappal című előadáson, ahol a Robotika labor előző munkáit és az új fejlesztéseket mutattuk be. Itt járt a RoboLOGO robotunk, illetve a kesztyű is.
    KESZTYŰ
Még ebben az évben Tajti Tamással részt vettem az EKF Földrajz Tanszék által szervezett Változó Föld, változó társadalom, változó ismeretszerzés 2013 című konferencián, ahol az Informatical Infrastructure of the „Modellrégió” research project című előadást tartottuk meg. Ez az Agria-Innorégió Tudáscentrum oldaláról, illetve a térinformatikai rendszer előmunkálatairól szólt.
2013 novemberében és decemberében, valamint 2014 márciusától TDK hallgatói diákmentori feladatokat látok el. Ennek keretében hirdetem a tudományos diákköri munkák előnyeit, segítek a TDK-val kapcsolatos szervezési munkák végzésében, ötletekkel látom el a TDK-zó hallgatókat.
Szintén ebben az évben az Eszterházy Károly Főiskola Gyakorlóiskolájában szervezett informatikai verseny szünetében a versenyző diákoknak bemutattuk a Robotika labor fejlesztéseit, többek között a RoboLOGO-t, illetve a kesztyűt is, mellyel itt először irányítottam a számítógépes játék mellett egy tankot is. A tank a különböző ujjak behajlításával különböző irányba volt képes menni, fordulni, mozogni.
Magyar Péterrel társszerzőként részt vettünk az INFO DIDACT 2013 és INFO Éra 2013 konferenciákon a RoboLOGO projekt: Egy oktatási célú mobil robot koncepciója cikkel.
Nem sokkal később részt vettem a hajdúszoboszlói Kutatásmenedzsment, K+F innováció című tanfolyamon, mely a TÁMOP-4.2.2.A-11/1/KONV-2012-0016. sz. pályázat része volt. Itt a kutatás-fejlesztés újabb irányairól, a kutatások irányításáról esett szó.
2014 januárjában részt vettem a 9th International Conference on Applied Informatics (ICAI 2014) című konferencián, ahol a következő cikkekben voltam társszerző: Business Oriented Creature Identification, Indoor localization using NFC and mobile sensor data corrected using neural net. Az előbbi arról szólt, hogy a tehenészetekben a tüszőgyulladást nehezen fedezik fel a gazdák, ugyanis a tálcázás eljárás nagyon időigényes munka. Egy javaslatot tesz a cikk arra, hogy hogyan lehetne ezt a vizsgálatot gyorsítani és hatékonyabbá tenni. Míg az utóbbi cikk arról szól, hogy az NFC technológiával és az okostelefonok szenzorainak segítségével hogyan lehetne helymeghatározást végezni, miközben a hibák kiküszöbölését neurális hálók használata segítené. Ezek az előadások és cikkek az R7-es munkacsoport akkori eredményeit mutatták be. Ezeken kívül első szerző voltam a MAPPING: Exploration and Identification of Surrounding Objects near Eszterházy Károly College című poszterben, amely az NFC technológiáról, az Androidról, illetve a helymeghatározásról és útvonalkeresésről ír, valamint azokról a projektekről, ahol ezeket a funkciókat kívánjuk alkalmazni a közeljövőben.
2014 tavaszán a Dobó István Gimnázium által szervezett Dobós Tudományos Napokon vettem részt. Itt szintén bemutattuk a Robotika labor régebbi fejlesztései mellett az újabb eredményeket is. Bemutattuk a RoboLOGO-t, a módosított Nim játékot játszó robotot, valamint a kesztyűt, mely itt már nem tankot irányított, hanem egy lánctalpas LEGO robotot. Ez a robotot máshogy kellett irányítani, mint a korábbi tankot, szöveges utasítások helyett byte sorozatokat kellett átadni neki Bluetooth-on keresztül, hogy mozogjon.
2014 tavaszán részt vettem a RESPECT – Responsible attitudes and behaviour in the virtual social space című tanfolyamon, amely a felelősségteljes viselkedésről szólt a virtuális világokban. Szó esett a virtuális térben elkövetett cyber bullyingról, a különböző szerepjátékokról, arról, hogy miket kell mondani egyes médiában feltűnő kitalált eseményről vagy karakterről, stb.
2014 nyarán elnyertem a Hallgató a tudományért díjat, melyet a diplomaosztón ünnepélyes keretek között kaptam meg.
Nemrég önkéntesként részt vettem az Egri Családsegítő Alapítvány által szervezett „Kapcsolódj!” című nyári net-napköziben, ahol az informatikai veszélyforrásokra kellett felhívnom a 10-12 éves gyerekek figyelmét.

Szeptembertől még az összefüggő tanítási gyakorlatot végzem, előreláthatólag 2015 februárjában kapok diplomát, mint informatikatanár. 


     ELŐADÁS

    TUDOMÁNYÉRT DÍJ

    HALLGATÓ A TUDOMÁNYÉRT DÍJ

2014. november 27., csütörtök



TISZTELT SZÜLŐK, KEDVES GYEREKEK, !

SZERETETTEL MEGHÍVUNK MINDENKIT 


2014. DECEMBER 19-ÉN DÉLELŐTT 

MEGRENDEZÉSRE KERÜLŐ 

KARÁCSONYI MŰSORUNKRA 

A VÁROSI MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBA!

A MŰSORT A HAGYOMÁNYOKNAK 

MEGFELELŐEN 

 4. ÉVFOLYAMOS GYERMEKEINK 

MUTATJÁK BE. 

FELKÉSZÍTŐ TANÁROK :

BARTÓKNÉ TOLNAI KATALIN
GACSAL ZSUZSANNA


GÁRDONYI GÉZA PRÓZA - ÉS MESEMONDÓ TALÁLKOZÓ 
                                           EGER, 2014.NOVEMBER 15. 

Mohácsi Petra 3.a osztályos tanuló a 2014. november 15-én Egerben megrendezett Gárdonyi Géza Próza- és Mesemondó Találkozón második helyezést ért el próza kategóriában. 
Ezért a zsűri EZÜST PAPAGÁJ díját kapta. Petra Nógrádi Gábor Papagáj című elbeszélését adta elő.
Az EZÜST PAPAGÁJ díj elnevezést az indokolja, hogy a történet a papagájról szólt, az ezüst jelző pedig a 2. helyre utal.

Felkészítő pedagógus: Kiss Zsuzsanna

GRATULÁLUNK!




2014. november 17., hétfő



BATYUS BÁL





Egy kis ízelítő képekben a Teleki Blanka Általános Iskola 2014. november 14-én megrendezett Batyus báljáról.

Ezúton is szeretnénk köszönetet mondani minden támogatónak, szülőnek, pedagógusnak, tanulónak, aki munkájával, felajánlásával, segítőkészségével hozzájárult a bál sikeres megrendezéséhez.


A bál bevételét a Diákönkormányzat programjainak színesítésére, az iskolai táborok költségeinek, valamint tanulmányi versenyek nevezési díjának támogatására fogjuk felhasználni.


Kiss Zsuzsanna
Antal Zoltánné
További képek:
https://plus.google.com/photos/115591106583154694152/albums/6082608381702261633

2014. november 9., vasárnap

PÁLYAVÁLASZTÁSI KIÁLLÍTÁS


Idén az egri Pásztorvölgyi Gimnázium adott otthont a minden évben megrendezésre kerülő Pályaválasztási Kiállításnak. Iskolánk végzős évfolyama is részt vett a rendezvényen. A megnyitó után külön buszok vitték a gyerekeket különböző egri cégekhez, üzemekhez. A két 8. osztály a HESI Pékség üzemét és a Hotel Flórát látogatta meg, ahol hasznos információkat szereztek, valamint játékos vetélkedőn is részt vettek. Visszatérve a sportcsarnokban felállított standoknál a megye iskoláinak képviselőitől tudhattak meg a gyerekek fontos pályaválasztási információkat. Ezenkívül megismerkedhettek az középiskolák profiljával, diákéletével is. (Bernáth Melinda, Kutasiné Karanyicz Katalin, 8.-os osztályfőnökök)

2014. november 1., szombat



"ÉN IS A TELEKIBE JÁRTAM...."
6.rész

DOMBORÓCZKI ZSOLT



I. Számú Általános Iskola…azaz a „Telepi Iskola”. 1984-ben itt kezdtem meg tanulmányaimat. Már nem is emlékszem mikor is kapta meg mostani nevét. Gondolom a rendszerváltás idején. (1991-ben. a szerk.)Mert mi azt is átéltük! Tanultunk orosz nyelvet és voltunk kisdobosok és úttörők. Aztán egyszer csak eltűnt mindez. Emlékszem, hogy a „nagy” Fizikai Előadó teremben néztük meg összetömörülve a HAIR című filmet. Ez volt a szabad gondolkodás első szele…

A fura, vagy inkább a szerencse az volt, hogy ez a hatalmas változás mit sem számított az iskolai életünkben. A tanáraink ugyanazzal a szigorú, de törődő szeretettel és elhivatottan tanítottak mindenfélére. Nem is tudnék kiemelni senkit a tanári karból, mert mindenki mást és másképpen tanított, de mindenki megtanított valamire. Megtanultam kifejezni magam a szavakkal, megtanultam lerajzolni, amit láttam, megtanultam számolni és megtanultam fegyelmezett és kitartó lenni a sportban és az életben.

Gyerekként mindig csodáltam és furának tartottam, hogy Egerből miért utazik sok tanár ebbe a kis iskolába, hogy taníthasson minket. Ma azt gondolom, azért, hogy minden diákhoz eljuttassa a tudást. Itt még minden tanuló sorsa nyomon követhető, még nem olyan nagy a létszám, hogy ne vegye észre a tanár, hogy ha valami baj van.

Legjobban talán az fejezi ki tanárjaim iránt érzett tiszteletemet és szeretetemet, hogy én is a kollégájukká váltam.

Középiskolai tanulmányaimat is Füzesabonyban, a Remenyik Zsigmond Gimnáziumban folytattam. Első évemben a helyi színjátszó kör tagja is voltam, melynek során több darabban is szerepelhettem. Legnagyobb előadásunk Budapesten volt egy országos találkozón, ahol Oscar Wilde – Canterville-i kísértet-ét mutattuk be.

1996-ban érettségiztem, de ezután nem folytattam a tanulást… Illetve mégis. Volt egy álmom akkor. Be akartam járni a világot és szerettem a nagy gépeket. Tanfolyamról tanfolyamra tettem le a gépjárművezetői vizsgákat, míg elértem az elérhető maximumot. Nagy kamionnal jártam be 5 éven keresztül Európát. Miután láttam, tanulni is akartam róla.

 Kísérletet tettem az Eszterházy Károly Főiskolára (EKF) felvételt nyerni testnevelés- földrajz szakra, amely nem sikerült elsőre. Rájöttem, hogy újra meg kell tanulnom tanulni. Hogy növeljem a felvételim sikerének esélyét egy kiegészítő érettségit tettem pedagógiai ismeretekből a Gárdonyi Géza Ciszterci Gimnáziumban és 2002-ben beiratkoztam az EKF-re „Nulladik” évfolyamra, ahol a szaktanfolyam mellett testnevelési előkészítés volt.

2003-ban Pedagógiai-, és gyógypedagógiai asszisztensi képesítést szereztem, de nem maradtam az EKF-en. Rájöttem, hogy nem akarok komolyabban foglalkozni a testneveléssel. Inkább csak hobby szintjén. 2005-ben felvételt nyertem a Nyíregyházi Főiskolára (NYF), környezetvédelem-földrajz szakra. Itt éreztem, hogy megtaláltam a helyem. „Szerencsém” volt, mert az első évben minden természettudományi tárgy alapjait megtanultuk. Ebben volt kémia, fizika, biológia és matematika is a további legalább 25 tárgy mellett. Kicsit nehezebb dolgom volt, mert sok idő kimaradt ezen tudományok tanulmányozásából, de kellő szorgalommal fölzárkóztam és jó eredményekkel teljesítettem a vizsgáimat.

A szakdolgozatomat földrajzi témából, de környezetvédelmi alapokra helyezve írtam meg. Itt is kellően elhivatott és keménykezű tanáraim voltak, ezért mindenben pontos és alapos munkát követeltek meg. A témám: a „Teljesítménytúrák környezeti hatása a Mátrában” volt. Másfél évig dolgoztam rajta, de a jutalma nem maradt el. Negyedik évemben első helyezést értem el a Főiskolai Tudományos Diákkonferencián. A diplomához szükséges gyakorló tanításaim egy részét a Teleki Blankában tarthattam meg. Nagyon jó érzés volt „már majdnem kolléga”-ként visszajönni ide.

A szerencse mellém állt, mert 2009-ben – a főiskolai diplomám megszerzése évében – a Környezetvédelmi Tanszék megkapta az Msc-s képzés jogosultságát. Igaz ugyan, hogy a gimiben még főiskolán sem gondolkodtam, de megérintett a tanulás élvezetének szele és nem is gondolkodtam, hogy beadjam a felvételi kérelmemet az egyetemi képzésre. 2010-ben Környezettan okleveles tanárként léptem ki az NYF kapuján. Az egyetemi végzettség megszerzéséhez szükséges gyakorló tanításaimat ugyancsak Füzesabonyban, a Remenyik Gimnáziumban végeztem. Felemelő érzés volt a volt tanáraim kollégájának lenni és a tudományt átadni a diákok részére.

A főiskola évei alatt megszereztem a diplomához szükséges középfokú nyelvvizsga szóbeli részét német nyelvből és közvetlen annak befejezése után sikerült felvételt nyernem a 4 hónapos tűzoltó alaptanfolyamra. Tanulmányaimat párhuzamosan folytattam, és felváltva vizsgáztam az iskolákban. Az egyetem után Budapestre kerültem egy tanévre, ahol elvégeztem a Tűzoltó-tiszti képzést. Nehogy egyszerű legyen a tanévem, a főiskolai tanárom felkeresett, és felkért, hogy a szakdolgozatom témáját még komolyabbá téve, induljak el a 2011-ben megrendezett XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencián. A sok munka és éjszakázás itt is elérte a célját és első helyezett lettem. A tiszti képzés évzáróját követő napon elkezdem a német nyelvtanfolyamot ismét, hogy az egyetemhez szükséges középfokú (komplex) német nyelv írásbeli részből is levizsgázzak.

Jelenleg angol nyelvtanfolyamra járok, hogy ebből a nyelvből is legalább egy középfokú nyelvvizsgát tegyek.

          A sporttal sem hagytam fel soha. Rendszeresen részt veszek a Bükkben és Mátrában megrendezett 25-60 km-es teljesítménytúrákon és 2006-ban lefutottam a Budapest Marathont, majd azt követő években 4 fél-marathont.

Hogyan látom ma azt, amit itt leírtam? Nagy erőfeszítés és lemondás volt bepótolni a tanulásból kimaradt éveket, de ma sem csinálnám másképp. A munka önállóvá és kitartóvá tett, és segített megbecsülni a tudományok adta tudást.  Sosem késő változtatni az életünkön, az alapokat megkaptam a tanárjaimtól, a többi már rajtam múlott… Egy bölcseletet megfogadtam egy 87 éves úriembertől: a fiatalos lendület megtartásának titka, hogy mindig tornáztatni kell a testet is és a szellemet is.

Voltam tűzmegelőzési előadó a Füzesabony Város Önkormányzati Tűzoltóságánál és ma a Heves Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Műszaki Osztályának Kiemelt Főreferens tisztje vagyok még további más beosztásokkal együtt. Részt vettem a 2013-as dunai árvíz elleni védekezésben. 

Van egy szép családom és Léna lányom büszke apukája vagyok. Szeretem a munkám, ahol remélem, hogy a környezetünk és az emberek védelmében is tehetek valamit. Szeretem a családom, akikért dolgozom, és nem hagyok fel a szellemi fejlődéssel, hogy minél nagyobb és bölcsebb tudást adhassak át a jövő generációjának.   
   




 Domboróczki Zsolt tűzoltó főhadnagy
kiemelt főreferens
műszaki osztály
Heves Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság